Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie
Logo Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

podlaskie (wersja archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

„Edukacyjne wsparcie rozwoju wiosek tematycznych w województwie podlaskim”

05.05.2015

Wieś utożsamiana tylko z rolnictwem powoli przestaje być rolnicza. Jedną z metod na znalezienie miejsca dla mieszkańców wsi w zmieniającej się gospodarce jest inicjowanie powstawania wiosek tematycznych, czyli miejsc, których rozwój podporządkowany jest wiodącej idei, tematowi.

Wokół tej idei tworzone są sposoby na zarabianie pieniędzy przez mieszkańców obszarów wiejskich dzięki napływowi turystów i innych zainteresowanych ofertą wioski tematycznej.

Wychodząc naprzeciw oddolnemu zapotrzebowaniu ze strony liderów wiosek tematycznych oraz chcąc pobudzić przedsiębiorczość na obszarach wiejskich, dn. 29 kwietnia br. w Białymstoku przeprowadzono przedsięwzięcie edukacyjne wspierające rozwój wiosek tematycznych w województwie podlaskim.

Przedsięwzięcie to zorganizował Sekretariat Regionalny KSOW w województwie podlaskim wspólnie z Podlaskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Szepietowie.

Uczestnikami przedsięwzięcia byli liderzy podlaskich wiosek tematycznych, doradcy rolniczy i inne osoby zainteresowane ideą wiosek tematycznych w naszym regionie.

W ramach tego wydarzenia przeprowadzony został wykład przez trenera Małgorzatę Ofierską. Uczestnicy dowiedzieli się z wykładu, w jaki sposób można zarabiać przy wykorzystaniu idei wioski tematycznej; omówiła aspekty działalności gospodarczej i odpłatnej działalności pożytku publicznego. Ponadto, przybliżyła kwestie produktu wioski tematycznej; czym  jest, jak go tworzyć, jak go sprawdzić, jak spełnić oczekiwania klienta i jak promować. W dalszej kolejności rozwinęła kwestię testowania produktu (wyciąganie wniosków z popytu, planowanie sprzedaży itd.) Wiedzę ogólną nt. wiosek tematycznych wzmocniła konkretnymi przykładami, gdzie model biznesowy się sprawdził i funkcjonuje z powodzeniem.

W ramach przedsięwzięcia jednocześnie prowadzone było doradztwo (konsultacje) dla zainteresowanych osób nt. możliwości finansowania działań i współpracy.

 


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009